دیدگاه های مشایی در حوزه روابط عمومی

 

سخنرانی مشایی در دهمين نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي ها ی کشور

رحیم مشایی مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهوري سخنران ویژه دهمين نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي ها ی کشور بود .

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت،اسفنديار رحيم مشايي،  در دهمين نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي، گفت: روابط عمومي‌ها بايد با يك برنامه ريزي علمي- تبليغاتي جرياني را در كشور ايجاد كنند تا عرصه بر كساني كه در داخل و خارج از كشور به دنبال ناكارآمد جلوه دادن نظام هستند، تنگ شود.

رئيس دفتر رئيس جمهوري س از استماع نظرات و ديدگاه‌هاي مديران روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي پيرامون مشكلات پيش روي فعاليت هدفمند و موثر روابط عمومي ها، با تاكيد بر اين نكته كه مشكل روابط عمومي‌ها با بخشنامه حل نمي‌شود،اظهار داشت: براي رفع مشكلات و احياي شان روابط عمومي ها بايد با برنامه ريزي و انجام كار فرهنگي و در يك جريان مستمر تبليغي و اطلاع رساني به سمت حل مسايل گام برداشت.

مشايي انسجام و هماهنگي منظم ميان روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي را زمينه ساز ارتقاء ظرفيت‌هاي روابط عمومي‌ها و هم افزايي در بازدهي كار آنها دانست و بر عملي شدن اين مهم براي تثبيت و ارتقاء جايگاه روابط عمومي‌ها تاكيد كرد.

مشاور رييس جمهوري با استقبال از طرح برجسته‌سازي تبليغي اقدامات دستگاههاي اجرايي كه در جلسه امروز به تصويب شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي رسيد ضمن مهم خواندن تدوين و اجراي پيوست فرهنگي اطلاع رساني براي طرحهاي دولت و لزوم توجه به هنر تبليغ در اين پيوست ها، از مديران كل روابط عمومي‌هاي دستگاههاي دولتي خواست فهرستي از اقدامات فرهنگي و عملياتي كلان و برجسته دستگاه خود را براي تهيه برنامه تبليغي به دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت ارائه كنند تا پس از بحث و تبادل نظر، يك تقويم مشترك اجرايي و اثرگذار تبليغي در سال ‪ ۸۹‬آماده و ابلاغ شود.

رئيس دفتر رئيس جمهور در ادامه خاطرنشان كرد:سال ‪ ۸۹‬به همت دولتمردان، سال بهره برداري از پروژه‌ها و طرحهاي ملي بزرگ و كم نظير خواهد بود و دستاورد تلاشهاي بي‌وقفه دولتهاي نهم و دهم تقديم مردم شريف ايران خواهد شد.

مشايي همچنين از روابط عمومي‌ها خواست با تعريف و بازنگري ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خود و استفاده از آنها،امكان تبديل سفرهاي استاني به جرياني منسجم از شور و نشاط در مناطق مختلف كشور را فراهم كنند.

رحيم مشايي حجم بالاي كارهاي انجام شده را حاكي از روند مثبت كشور در انجام فعاليت‌هاي عمراني عنوان كرد و افزود: براي معرفي بهتر كارهاي انجام شده بايد پيوست رسانه‌اي پروژه‌ها از زمان طراحي و آغاز اجراي پروژه‌ها تهيه و تعريف شود تا كار رسانه‌اي و تبليغي مناسبي براي معرفي و اطلاع رساني درخصوص تلاش‌هاي انجام شده صورت گيرد.

رئيس دفتر رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ترس دشمن از نظام اسلامي، اين ترس را ناشي از توفيق دولت و نظام در نگهداشتن مردم در صحنه دانست و افزود: اطلاع رساني خوب و اثرگذار درخصوص اقدامات و تلاش‌هاي دولت سبب ايجاد نشاط و شادابي در مردم و اميدواري بيش از پيش آنها به آينده‌اي درخشان و نهايتا موجب تداوم حضور آنها در صحنه دفاع از نظام خواهد بود.

مشايي با تاكيد بر اينكه طرح‌هاي اعلامي صرفا نبايد اقتصادي و صنعتي باشد بلكه در بسياري از موارد طرحها و دستاوردهاي فرهنگي از اهميت بيشتري برخوردار است، تصريح كرد: ايجاد غرور و عاطفه اجتماعي از طريق تعامل فعال و موثر با صاحب نظران و همچنين برگزاري همايش‌هاي جذاب فرهنگي، موضوع بسيار مهمي است كه بايد در دستور كار مسئولان بويژه مسئولان فرهنگي قرار گيرد.

مشاور رئيس جمهور با بيان اينكه بايد جامعه‌اي شاداب داشته باشيم،تاكيد كرد: عده‌اي به دنبال گرفتن نشاط از جامعه هستند و بايد توجه داشته باشيم جامعه بدون نشاط نمي‌تواند رو به اوج و پيشرفت حركت كند.

رحيم مشايي همچنين با اشاره به ضعف‌هاي موجود در عرصه ديپلماسي عمومي، رصد اتفاقات موجود در عرصه بين‌الملل و تجزيه و تحليل و ارائه نكات لازم به رئيس دستگاه را از وظايف روابط عمومي‌ها دانست و از شكل‌گيري ساز و كار جديدي براي تقويت ديپلماسي عمومي براي استفاده از ظرفيتهاي نخبگان و گروه‌هاي مردمي براي تاثيرگذاري بر افكار عمومي جهان خبر داد.

رئيس دفتر رئيس جمهور همچنين با اشاره به توانمندي‌هاي ايرانيان در خارج از كشور گفت: برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در زمينه‌هاي مختلف، رصد اتفاقات فرهنگي در سطح جهان، برنامه ريزي براي فعاليت‌هاي فرهنگي - تبليغي خارج از كشور، توسعه خانه‌هاي ايران در كشورهاي خارجي، گسترش مدارس ايراني خارج از كشور و حضور در بازارهاي تجاري جهاني از برنامه هاي مهمي است كه براي فعال كردن ديپلماسي در دست انجام داريم.

دهمين نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي دستگاههاي اجرايي کشور برگزار شد

 

دهمين نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي دستگاههاي اجرايي کشور برگزار شد

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت  دهمين نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي دستگاههاي اجرايي در ساختمان كوثر رياست جمهوري برگزار شد.

بحث و تصميم‌گيري درباره جايگاه روابط عمومي‌ها در دستگاههاي اجرايي و راهكارهاي ارتقاي آن و همچنين بررسي آيين نامه برجسته‌سازي تبليغي و اطلاع رساني اقدامات و پروژه هاي ويژه دستگاهها در سال ‪ ۱۳۸۹‬كه توسط دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت مطرح و در كميسيونهاي فرهنگي - اجتماعي، اقتصادي و زيربنايي و سياسي، امنيتي و دفاعي شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ها به تصويب رسيده بود در دستور كار قرار گرفت.

در اين جلسه مديران كل روابط عمومي ضمن طرح مهمترين مشكلات در حوزه كاركردي روابط عمومي‌هاي دستگاههاي اجرايي، به بيان نتايج بررسي‌هاي كميسيون‌هاي سه گانه شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ها در خصوص راهكارهاي حل اين مشكلات پرداختند و خواستار اجراي كامل آيين نامه نحوه فعاليت، وظايف و اختيارات روابط عمومي دستگاههاي اجرايي مصوب هيات وزيران (شماره ‪/۶۵۳۵۴‬ت ‪۳۷۳۷۴‬ه مورخ ‪ (۸۶/۴/۲۷‬و ايجاد ضمانت اجرايي براي آن ، تثبيت جايگاه در خور شان و وظايف محوله براي روابط عمومي وزارتخانه‌ها و سازمانها در مركز و ارتقاي جايگاه روابط عمومي استانداري‌ها و همچنين سازمانهاي استاني و انجام وظايف روابط عمومي بطور مستقيم زير نظر بالاترين مقام دستگاه ، تسهيل شرايط بكارگيري نيروي انساني كارآمد در روابط عمومي‌ها و ايجاد انعطاف لازم در ساختار سازماني و پستهاي روابط عمومي، حل مشكل اعتبارات و در اولويت قرار گرفتن روابط عمومي‌ها براي تخصيص بودجه لازم جهت اجراي برنامه‌هاي تبليغي و اطلاع رساني و مقيد شدن روابط عمومي‌هاي شركتها و سازمانهاي تابعه به هماهنگي و قرار گرفتن تحت نظارت روابط عمومي دستگاه مادر شدند.

مشايي  مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهوري سخنران ویژه این نشست بود که  از اهتمام خود برای رفع اين مشكلات و اعلام نتايج آن در آينده خبر داد.

همچنين در اين جلسه آيين نامه بر جسته‌سازي تبليغي و اطلاع رساني اقدامات و پروژه‌هاي ويژه دستگا ه‌ها در سال ‪ ،۱۳۸۹‬پس از ارائه گزارش احسان جهانديده معاون سخنگو و دبير شوراي اطلاع رساني دولت از روند شكل‌گيري ، اهداف و نتايج اين طرح و ارائه نقطه نظرات مديران كل روابط عمومي به تصويب رسيد.

بر اساس اين آيين نامه به منظور معرفي بهتر و اطلاع رساني هدفمند به افكار عمومي از اقدامات و طرحهاي اساسي و زيربنايي دولت در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي، عمراني و خدماتي كه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مختلف متولي اجرا و انجام آنها هستند، همه دستگاه‌هاي اجرايي (وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مستقل و ديگر دستگاه‌هاي در اين سطح) موظفند در سال ‪ ۸۹‬در سه مقطع زماني نسبت به اطلاع رساني ويژه درباره طرح‌ها و اقداماتي اساسي و زيربنايي به ترتيبي كه در اين آيين نامه تشريح شده، از طريق اداره كل روابط عمومي خود اقدام كنند.

بر اساس اين آيين نامه روابط عمومي هر دستگاه مسوول اجراي برنامه‌هاي اطلاع رساني فوق الذكر در هر دستگاه بوده و دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت بر حسن اجراي اين آيين نامه در همه دستگاه‌هاي اجرايي نظارت كرده و بطور متناوب گزارش عملكرد آن را، به شوراي اطلاع رساني دولت ارائه خواهد كرد.

در پايان اين جلسه همچنين با اهداي لوح سپاس و قدرداني دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت به آقايان دكتر عباس زارع نژاد، مديركل سابق روابط عمومي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، مجتبي سروش پور مدير كل سابق روابط عمومي رياست جمهوري و سيد محمد شفيعي، مدير كل سابق روابط عمومي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور، توسط مهندس مشايي و احسان جهانديده دبير شوراي اطلاع رساني دولت از خدمات و زحمات آنان در مدت تصدي اين مسووليت تشكر شد.

فهرست نهایی عناوین مقالات پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک

فهرست نهایی عناوین مقالات پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک

 
 
 

فهرست نهایی عناوین و نویسندگان بخش فراخوان مقالات پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک اعلام شد.

بر این اساس کمیته علمی همایش پس از بررسی اولیه و حصول اطمینان از تطبیق موضوعات مورد توجه محققان و مقاله نویسان ۳۲ مقاله اعلام وصول شده با شرایط اعلام شده به ارزیابی مقالات واجد شرایط خواهد پرداخت. از نکات قابل توجه در مرور اسامی نویسندگان حضور فعال خانم ها در عرصه روابط عمومی الکترونیک است به طوری که در نگارش ۲۲ مقاله از ۳۲ مقاله اعلام وصول شده نام خانم ها به چشم می آید. این در حالی است که در طول بیش از ۵۵ سال فعالیت نهاد روابط عمومی در ایران کفه‌ی ترکیب جنسیتی شاغلان به نفع مردان سنگینی کرده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک٬ نتیجه ارزیابی مقالات تا تاریخ 15/2/89 اعلام خواهد شد. در حال حاضر فرآیند ثبت نام علاقمندان برای حضور در پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک ادامه دارد. فهرست نهایی عناوین و نویسندگان بخش فراخوان مقالات پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک بدین شرح است:

1- وب ۲ انقلابی در روابط عمومی سایبر - آزاده تاج الدینی

2- آثار فناوری اطلاعات بر وجوه مختلف عملیات سازمان ها - مرتضی فرامرز و خانم عباسه

3- آینده روابط عمومی در عصر رسانه های اجتماعی – جواد افتاده

4- اخلاقیات و نوشته های روابط عمومی – علیرضا باستانی

 

 
ادامه نوشته

خندان  عضو شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت شد

خندان  عضو شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت شد

به گزارش مارین نیوز در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت که در اهواز برگزار شد، طی حکمی منوچهر خندان به سمت عضو شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت منصوب شد.

این گزارش حاکی است، در حکم شجاع‌الدین بازرگانی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نفت، خطاب به منوچهر خندان آمده است: «نظر به مراتب مندرج در بیانیه پایانی گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی صنعت نفت و به منظور ایجاد انسجام، وحدت رویه، تشریک مساعی و تحرک افزون‌تر در کارکردهای روابط عمومی صنعت نفت، بدینوسیله به عنوان عضو شورای هماهنگی روابط عمومی صنعت نفت منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند سبحان، تلاش مجدانه و همکاری بایسته با اداره کل روابط عمومی وزارت نفت،‌ موفقیتی مستدام و پیشرفتی همه‌جانبه در دستیابی به جایگاه متعالی و کمال‌گرای روابط عمومی در صنعت نفت بدست آید.»

خندان در این زمینه، با بیان اینکه در سال 1388، در حوزه ارتباطات وزارت نفت، بدون تردید مهمترین و اثرگذارترین اتفاق، تشكیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های صنعت نفت و برگزاری دو دوره نشست موفق بوده است، اظهار امیدواری کرد بتواند در این شورا حضور تأثیرگذار و چشمگیری داشته و  خروجی‌های ارزشمند این تفكر در این شورای راهبردی در سال 89 و سالهای پس از آن قابل مشاهده باشد.

برگزاري جشن هميار گاز در كهگيلويه و بوير احمد

 

برگزاري جشن هميار گاز در كهگيلويه و بوير احمد

 

 

به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان كهگيلويه و بويراحمد جشن هميار گاز با حضور كاركنان شركت گاز استان ، معاون استاندار، فرماندار شهرستان بويراحمد ، مسولان سازمان آموزش و پرورش استان ،همياران گاز و خانواده هايشان و تني چند از مديران استاني در فضايي صميمي و باشكوه برگزار گرديد.

برگزاري اين جشن قسمتي از اجراي طرح هميار گاز ميباشد كه به منظور بالا بردن سطح آگاهي دانش آموزان از نحوه مصرف بهينه گازطبيعي از سال گذشته در سطح استان در حال اجرا است. اين گزارش حاكيست در ابتداي جلسه مراسم حمل قرآن و قرائت آن توسط همياران گاز اجرا شد و سپس دكلمه اي در رابطه با مصرف بهينه گاز خوانده شد . سپس رييس سازمان دانش آموزي به تشريح اقدامات انجام گرفته پرداخت و نحوه اجراي طرح آموزش همياران گاز را به استحضار حاضرين رساند. در ادامه مهندس صيدالي مديرعامل شركت گاز استان با اشاره به تاريخچه صنعت نفت و گاز كشور به بحث اهميت انرژي پرداخت و گفت ضامن شكوفايي صنعت هر كشوري توجه به مقوله انرژي است.وي گفت انرژي يك موهبت خداداديست كه مي بايست در مصرف آن توجه لازم بشود. وي يادآور شد جامعه دانش آموزي به لحاظ گستردگي و آمادگي بالا براي درك مطالب ،ميتواند نقش مهمي را در نهادينه كردن فرهنگ صحيح مصرف گاز ايفا كند. در ادامه سرودي زيبا كه به منظور تقدير از زحمات كاركنان گاز اماده شده بود توسط همياران گاز اجرا و مورد توجه حاضران قرار گرفت.در پايان نيز جوايز برندگان مسابقات هميار گاز در بخشهاي نقاشي ،عكاسي، شعر و مقاله به نفرات اول تا سوم اهدا شد.

پتروشیمی بندرامام در کتاب جبهه

پتروشیمی بندرامام در کتاب جبهه

 

کتابچه پتروشیمی بندرامام در 8 سال دفاع مقدس به رشته تحریر درآمد .

شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در طول هشت سال دفاع مقدس به موازات فعالیت های صنعتی که در شرایط دشوار بمباران های رژیم بعثی انجام می شد ، تلاش های ارزنده ای را نیز در جهت همسویی با اهداف دفاع مقدس انجام داده است .این مجتمع بیش از 20 بار مورد حملات هوایی دشمن قرار گرفت که خسارت های بسیار زیادی به واحدها ، ماشین آلات و دستگاه ها وارد آمد اما کارکنان این شرکت در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان حامی و پشتیبان نیروهای خط مقدم جبهه کمک های شایانی نمودند و علیرغم بمباران های مکرر توسط بمب افکن های رژیم بعثی توانستند ضمن حفظ و نگهداری از این سرمایه ملی به یاری رزمندگان جبهه ها بشتابند و با ارائه خدمات گسترده ی پشت جبهه ای آنان را تقویت نمایند.این شرکت در طول این مدت، خدمات ارزنده ای به مردم جنگ زده ، ارگان ها و نهادهای انقلابی ، ارتش ، سپاه و سایر سازمان های دولتی ارائه نمود و با در اختیار قرار دادن تمامی امکانات موجود خود ، اعم از خانه های مسکونی ، وسایل نقلیه سبک و سنگین ، انجام کارهای تعمیراتی و خدماتی ، این ارگان ها را برای تقویت جبهه های جنگ یاری نمود.کارکنان متعهد پتروشیمی بندرامام در طول دفاع مقدس علاوه بر فعالیت های صنعتی و فنی و ضمن تلاش برای حفظ و نگهداری از واحدهای مجتمع ، بارها دوشادوش نیروهای رزمنده در جبهه های جنگ حضور یافته و در سنگرهای جبهه به دفاع از میهن و دین خود پرداختند که در این راستا تعدادی از این عزیزان به شهادت رسیده و یا به درجه جانبازی نائل آمدند .
به گزارش روابط عمومی این شرکت، کتابچه پتروشیمی بندرامام در 8 سال دفاع مقدس متجلی نمایشگاه بی بدیل همت ، شرف و عزت کارکنان شجاع و فداکار است ، مردان خداجویی که عزم سترگ و قدرت خیره کننده ی خود را در صیانت از گوهر ناب انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته و واژه ی دفاع جوانمردانه را معنا نمودند. این کتاب شامل تاریخچه تاسیس شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام ، آغاز جنگ تحمیلی ، معرفی بخش های آسیب دیده و بازسازی واحدها شامل تفکیک مایعات گازی ، الفین ، کلرآلکالی ، پلی اتیلن سنگین ، لی پروپیلنپلی اتیلن سبک، پلی وینیل کلراید ، وینیل کلراید ، لاستیک مصنوعی آروماتیک ، آب ، برق و بخار دوران بازسازی و خدمات این شرکت به جبهه و جنگ می باشد .

 

جایگاه روابط عمومی در چشم مدیران

جایگاه روابط عمومی در چشم مدیران

 

جایگاه روابط عمومی در چشم مدیران

 گفتاری از داود زارعیان

 نگاه من به متغیر مدیریتی از دو بعد است؛ اول از ناحیه مدیران ارشد سازمان و دوم از ناحیه مدیران روابط عمومی. قالب مدیران ارشد سازمان‌ها نگاه خوبی به روابط عمومی ندارند، یا به عبارتی روابط عمومی را نمی‌شناسند. همین نگاه باعث می‌شود که جایگاه روابط عمومی تضعیف شود. از طرف دیگر بسیاری از مدیرانی که در حوزه روابط عمومی مشغول به کار شده‌اند، مدیرانی نیستند که بر اساس شایسته سالاری منصوب شده باشند.بلکه  مدیرانی هستند که بر اساس یک سری روابط و ویژگی‌های شخصیتی به کار اشتغال دارند. به عنوان مثال فردی  که نویسنده‌ی خوبی است و مدیر روابط عمومی شده است یا فردی که مجری تلویزیون است و مدیر روابط عمومی شده است  یا فردی که روزنامه‌نگار حرفه‌ای‌ست، ولی به عنوان مدیر روابط عمومی مشغول به کار شده است، حال آن‌که مدیر روابط عمومی هیچ‌یک ازاین‌ها نیست، مدیر روابط عمومی باید متخصص روابط عمومی باشد. 

 نگاه ضعیف مدیران ارشد به روابط عمومی و نگاه ضعیف خود مدیران روابط عمومی باعث شده که روابط عمومی‌ها از جایگاه واقعی خودشان فاصله بگیرند. جمله‌ای معروف می‌گوید «اگر مدیریت نگاه خوبی به روابط عمومی نداشته باشد و اگر مدیران روابط عمومی هم شناخت کافی از روابط عمومی نداشته باشند، آن روابط عمومی به تدریج می‌میرد و از دور خارج می‌شود.»

به اعتقاد من در بسیاری از سازمان‌ها با این متغیرها مواجه‌ایم. در مجموع عوامل عدم توسعه روابط عمومی در ایران در چهار متغیر خلاصه می‌شود:

- متغیر سازمانی؛ ساختار نامناسب

- متغیر مدیریتی؛ نگاه ضعیف مدیریتی

- متغیر اقتصادی؛ نداشتن بودجه و امکانات کافی

- متغیر نیروی انسانی؛  نداشتن نیروی متخصص در روابط عمومی‌ها

در پایان به این نکته اشاره می‌کنم که تلاش سال‌های اخیر مدیران، مسوولان، انجمن‌های روابط عمومی توانسته تا حدودی این نقص‌ها را برطرف کند، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی را داریم.

افزایش تعداد شرکت ها در نمایشگاه پانزدهم نفت و گاز

پرسان خبر داد :
افزایش تعداد شرکت ها در نمایشگاه پانزدهم نفت و گاز

افزایش تعداد شرکت ها در نمایشگاه پانزدهم نفت و گاز/اختصاص سالن رایگان برای حضور مخترعان و نوآوران صنعت نفت

به گزارش نفت نیوز، حسین پرسان، در سومین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت کشور که پنجشنبه گذشته (19 فروردین) در اهواز برگزار شد،‌ گفت: افزایش تعداد شرکت ها، توسعه فضای نمایشگاه، اختصاص یک سالن رایگان برای حضور مبتکران، مخترعان و نوآوران و تشکیل دبیرخانه دائمی از جمله ویژگی های نمایشگاه پانزدهم است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت درباره برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی توضیح داد: فعالیت‌های مربوط به این نمایشگاه طبق برنامه پیش می رود و از تاریخ دوم تا ششم اردیبهشت سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه به تنهایی هدف نیست بلکه ابزاری برای دستیابی به برنامه های مشخص در جهت رشد و تعالی صنعت نفت کشور است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت همچنین در باره فعالیت شورای هماهنگی روابط عمومی‌های صنعت نفت، و اهداف تشکیل آن تصریح کرد:‌ هدف از تشکیل این شورا استفاده از توان فکری، امکانات و استعدادهای مجموعه روابط عمومی های صنعت نفت به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است.
 
وی به نامگذاری امسال به عنوان سال «همت مضاعف و کار مضاعف» از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشت و افزود: سال جاری آغاز برنامه پنجم توسعه و اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها است که با درنظر گرفتن تکالیف دستگاه های اجرایی در دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله باید شاهد تلاش مضاعف در بخش های مختلف صنعت نفت از جمله روابط عمومی ها باشیم.
 
پرسان با اشاره به دو نشست قبلی این شورا در تهران و عسلویه ابراز امیدواری کرد سومین نشست این شورا که همزمان با روزهای نخستین سال جدید تشکیل می شود سرآغازی برای هم افزایی و همدلی بیش از پیش میان روابط عمومی های این صنعت عظیم باشد.

تبادل تجربیات روابط عمومی ها باعث رشد و شکوفایی صنعت نفت می شود

   

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب :

تبادل تجربیات روابط عمومی ها باعث رشد و شکوفایی صنعت نفت می شود

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تبادل تجربیات مختلف در روابط عمومی های شرکت ها و سازمان های تابع وزارت نفت با توجه به تنوع فعالیت ها و قدمت آنها باعث رشد و شکوفایی بیش از پیش صنعت نفت کشور می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب،مهندس غلامرضا حسن بیگلو  در سومین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت کشور در اهواز ، افزود: روابط عمومی نقش تاثیرگذار و مهمی در اجرای پروژه های توسعه ای صنعت نفت به دلیل ایجاد ارتباط سازنده با دستگاه ها و سازمان های مرتبط از جمله حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، فرمانداری ها، شهرداری ها ، واحدهای قضایی و دارایی و امور مالیاتی دارد.

وی با اشاره به گستردگی حوزه عملیاتی این شرکت، اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به 800 پروژه در مناطق نفت خیز جنوب در دست اجرا است که انجام به موقع آنها نیازمند ارتباط تنگاتنگ میان روابط عمومی با سازمان های مربوط در خارج از صنعت نفت است.

حسن بیگلو گفت: در سال های اخیر گردش اطلاعات نقش جدی در تحقق برنامه ها و اجرای پروژه ها داشته است و به دلیل کثرت اطلاعات استفاده از آنها و اطلاع رسانی صحیح نیاز به تخصص و دقت وافر دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در همین ارتباط وظایف اصلی و محوری روابط عمومی را در جهت معرفی سازمان و برنامه ها و اهداف آن مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: هر اندازه روابط عمومی در این امر تلاش و برنامه ریزی کند موفقیت های حاصله عاید سازمان می شود.

 

سومین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت کشور دراهواز

 سومین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت کشور دراهواز  
 

سومین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت کشور پنجشنبه (19 فروردین) به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در این نشست مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در سخنانی هدف از تشکیل این شورا را استفاده از توان فکری، امکانات و استعدادهای مجموعه روابط عمومی های صنعت نفت بیان کرد. 

حسین پرسان فومنی با اشاره به دو نشست قبلی در تهران و عسلویه ابراز امیدواری کرد: سومین نشست این شورا که همزمان با روزهای نخستین سال جدید تشکیل می شود سرآغازی برای هم افزایی و همدلی بیش از پیش میان روابط عمومی های این صنعت عظیم باشد.

وی به نامگذاری امسال به عنوان سال «همت مضاعف و کار مضاعف» از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشت و افزود: سال جاری آغاز برنامه پنجم توسعه و اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها است که با درنظر گرفتن تکالیف دستگاه های اجرایی در دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله باید شاهد تلاش مضاعف در بخش های مختلف صنعت نفت از جمله روابط عمومی ها باشیم.

پرسان فومنی همچنین درباره برپایی نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی توضیح داد: فعالیت های مربوط به این نمایشگاه طبق برنامه پیش می رود و از تاریخ دوم تا ششم اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

 مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، افزایش تعداد شرکت ها، توسعه فضای نمایشگاه، اختصاص یک سالن رایگان برای حضور مبتکران، مخترعان و نوآوران و تشکیل دبیرخانه دائمی را از ویژگی های نمایشگاه پانزدهم برشمرد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه به تنهایی هدف نیست بلکه ابزاری برای دستیابی به برنامه های مشخص در جهت رشد و تعالی صنعت نفت کشور است.

در این نشست رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در اهواز، گزارشی از توانمندی ها و جایگاه این شرکت را در صنعت کشور ارایه داد. 

عبدالحسین رضایی زاده با اشاره به این که شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دارای حوزه ستادی و 9 شرکت زیر مجموعه است، گفت: در گستره عملیاتی این شرکت 10 روابط عمومی فعالیت دارد.

در ادامه دستور کار سومین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت قرائت و رئوس اهداف در 11 بند مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت. 

ارایه اخبار مهم در حوزه کاری، گزارش پیشرفت برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت، بررسی آخرین وضعیت ایجاد بانک اطلاعات روابط عمومی ها ، آموزش مدیران و کارکنان روابط عمومی و تبیین و روش برنامه ریزی فعالیت های سال جاری صنعت نفت از جمله محورهای مورد بحث این نشست بود.

اعضای شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت نفت در ادامه نشست یک روزه خود، عصر پنجشنبه از تاسیسات فرآیند تولید نفت و گاز در مجموعه صنعتی کریت کمپ اهواز دیدن کردند.

ديدگاه هاي ارزشمند  مدير عامل فلات قاره در مورد مسايل امروز روابط عمومي هاي نفت

زیرکچیان‌زاده: روابط عمومی از حاشیه به متن آمده است

 زيركچيان زاده مدير عامل شركت نفت فلات قاره در ديدار با اعضاء شوراي هماهنگي روابط عمومي نفت ديدگاه هاي خود را در مورد مسايل مختلف روابط عمومي هاي نفت تبيين كرد .

 

وي گفت  :خوشبختانه روابط عمومی در کشور و به ویژه در صنعت نفت از حاشیه به متن آمده است و به جهت‌دهی و ارزش‌آفرینی در سطح سازمان می‌پردازد.وی با بیان اینکه بحث روابط عمومی در دو بخش خارجی و داخلی قابل بررسی است، گفت: در بخش خارجی، جایگاه بین‌المللی روابط عمومی نیازمند تقویت است چرا که تعامل با سازمان‌ها و کشورهای خارجی و همچنین ایجاد توسعه پایدار در سطح بین‌المللی نیازمند داشتن روابط عمومی قوی و کارآزموده است.زیرکچیان‌زاده افزود: ارائه ایده‌های جدید و شکستن مقاومت در برابر تغییر نیز از دیگر وظایف روابط‌عمومی‌های پویاست که این امر با بکارگیری روش‌ها، تکنولوژی‌ها و شاخص‌های جهانی قابل اجراست.وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانونمند کردن ابزارها، سیستم‌ها و فعالیت‌های روابط عمومی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این مسیر چالش‌ها و ناهماهنگی‌هایی وجود دارد برای نمونه هنوز تعریف مشخصی برای دادن هدیه به مهمانان وجود ندارد و این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده‌‌ای برای سازمان شده است. همچنین در بحث درج مناقصه‌ها و مزایده‌های شرکت در نشریات، قوانین دست‌و‌پاگیر موجود، باعث ایجاد تاخیر در کارها شده است.مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، نداشتن اعتبار و بودجه مشخص را از دیگر مشکلات روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: در قانون بودجه ادارات و سازمان‌ها همه بخش‌ها از بودجه مشخصی برخوردارند ولی متاسفانه روابط عمومی از داشتن این بودجه روشن و شفاف محروم است.وی افزود: انجام کارهای بزرگ مستلزم پرداخت هزینه‌های متناسب با آن است. ما باید دیدگاه خود را نسبت به انجام کارها تغییر دهیم و از تنگ‌نظری‌ها و کج‌سلیقگی‌ها بپرهیزیم.وی در پایان بر حضور صنعت نفت کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد و این امر را یکی از مهمترین وظایف روابط‌عمومی‌ها برشمرد.

سه مشكل اساسي روابط عمومي هاي نفت از زبان پرسان

 

سه مشكل اساسي روابط عمومي هاي نفت از زبان پرسان :

درک نادرست مدیران،استاندارد نبودن تصدي پست ها ، فقدان فعاليت هاي بين المللي 

حسين پرسان مدير كل روابط عمومي وزارت نفت در اولين نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي نفت كه در شركت فلات قاره برگزار شد ،درک نادرست مدیران،استاندارد نبودن تصدي پست ها وفقدان فعاليت هاي بين المللي را سه مشكل اساسي روابط عمومي هاي صنعت نفت عنوان كرد .

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ضمن قدردانی از تلاش کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در بهره‌برداری و تولید نفت دریایی ایران در منطقه خلیج فارس، اظهار امیدواری کرد که این شرکت شاهد توسعه روزافزون فعالیت‌ها‌ی خود باشد.


وي  افزود: خوشبختانه دیدگاه مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره نسبت به مسائل و مشکلات روابط‌عمومی‌ها، دیدگاهی آسیب‌شناسانه و کارشناسی است و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که یکی از مشکلاتی که روابط عمومی‌ها با آن دست به گریبانند عدم تلقی و درک درست مدیران ارشد اجرایی کشور از تعریف روابط عمومی قانونمند و نظام‌مند است.وی یکی دیگر از مشکلات روابط عمومی‌های کشور را استاندارد نبودن تصدی پست‌ها ذکر کرد و گفت: این امر باعث ناکارآمدی و عدم اجرای درست وظایف در روابط عمومی‌ها گردید ه است.پرسان همچنین فقدان فعالیت‌های بین‌المللی در روابط عمومی را کاملاً مشهود و سهم آن از فعالیت‌ها را بسیار کم و ناچیز دانست.وی با اشاره به اینکه اختصاص بودجه ویژه روابط عمومی‌ها در قالب مصوبه تیرماه 86 هیات دولت دیده شده است، گفت: بر اساس این مصوبه، 2 در هزار بودجه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به روابط عمومی اختصاص یافته ولی این مصوبه در صنعت نفت اجرایی نشده است.وی در پایان اظهار امیدواری کرد در سال 89 نیز سالی پربار پیش روی شرکت نفت فلات قاره ایران و کارکنان آن باشد.
در جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های صنعت نفت، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره و مدیران روابط عمومی های چهار شرکت اصلی وزارت نفت نیز حضور داشتند.

رسالت نفت در سال همت مضاعف، كار مضاعف

رسالت نفت در سال همت مضاعف، كار مضاعف

بهار فصل نو شدن است و نماد نو شدن و ايراني ترين فصلها. گرفتن رد تاريخي نوروز كار چندان پيچيده اي نيست؛ اما آنچه مهم است حسن سليقه اجداد ما در انتخاب نوروز به عنوان روز تغيير سال و شروعي دوباره است.


با انكه زمستان و پاييز هم هر يك براي ايرانيان قدر و قيمت خاص خود را داشته است، اما آنچه نماد تازه شدن و پيروزي بوده بهار است. گفته شده اجداد ما با قرينه ساختن جشن سالشان با بهار انگار پوست انداختن و نوبه نو شدن و تحول را در زندگي خود نهادينه كرده اند.

امسال نوروز به ثبت ميراث فرهنگي رسيده است و كشورهاي بسياري توانستند خود را در آن دخيل بدانند؛ اما نكته مهم اينجاست كه صاحب اصلي اين سنت را مي توان ايران فرهنگي دانست و گرفتن رد نوروز در اين منطقه ما را به گستردگي فرهنگ ايران رهنمود مي سازد. ثبت نوروز به يادمان آورد كه ميراث دار چه فرهنگي هستيم!

از سوي ديگر نامگذاري سال جديد توسط رهبر معظم انقلاب به سال "همت مضاعف؛ كار مضاعف" تقارن ديگري است براي تلاشي دوباره براي هر روز بهتر از روز قبل شدن!

گستره غني فرهنگ ايراني و عجين شدن آن با عادت رشد و تعالي، گامي است براي دستيابي به اهداف تعريف شده براي سال جديد و امروز كه در اولين پله هاي دهه پيشرفت و عدالت هستيم مي توان با چراغ راه ساختن فرموده ولي امر مسلمين در نامگذاري سال جديد به "همت مضاعف، كار مضاعف" تمامي اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را محقق كرد.

در اين ميان صنعت نفت ايران نيز به عنوان سردمدار توسعه اقتصادي كشور و با توجه به عظمت رسالتي كه در راه سربلندي ايران اسلامي بر دوش دارد؛ همگام با دهه جديد و سال جديد تمام تلاش خود را براي دستيابي به آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به كار برده و با عزمي راسخ تر در جهت تعالي صنعت نفت كشورمان و خودكفايي در توليد نفت و گاز حركت مي كند.

پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران

به بهانه سال نو

 رئیس روابط عمومي شركت ملي نفت ايران از کارکنان خود قدردانی کرد

فرا رسیدن نوروز و سال نو و بهار بهانه خوبی است برای خیلی از کارها . آقای رویور رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و مرد خوش اخلاق روابط عمومی های نفت در آستانه  سال نو در مراسم صمیمی از پرسنل تحت امر خود به شایستگی  قدرداني و تشكر كرد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، در مراسم قدرداني از كاركنان روابط عمومي شركت ملي نفت ايران كه صبح امروز در ساختمان مركزي شماره 3 شركت ملي نفت ايران برگزار شد، از كاركنان اين واحد قدرداني و تجليل شد.

در اين مراسم ابتدا اسحق رويور؛ رييس روابط عمومي شركت ملي نفت ايران، با برشمردن اقدامات انجام شده در روابط عمومي در سال 88 گفت: بايد در راستاي تحول روابط عمومي و دستيابي به اهداف اصيل روابط عمومي گام برداريم.

وي ادامه داد: انجام كار اطلاع رساني به صورت حرفه اي در پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، توليد فيلم و تيزرهاي تبليغاتي در واحد سمعي و بصري و همچنين رسيدن تيراژ ماهنامه فني تخصصي اكتشاف و توليد به بيش از 4000 نسخه و درخواست بسياري از اهل فن و دانشگاهيان براي اشتراك آن از مهمترين توفيقات روابط عمومي شركت ملي نفت ايران در اين دوران به شمار مي رود.

رويور در ادامه از پرسنل روابط عمومي به عنوان بازوهاي اصلي شركت ملي نفت ايران نام برد و افزود: بايد هر يك از اعضا در جهت بالا بردن سطح اطلاعات علمي خود تلاش كنند تا با دانشي به روز بتوانند مسائل مطرح شده در روابط عمومي ها را به خوبي حلاجي كنند.

در ادامه اين مراسم منصور صفايي فر، سيد مهدي عبادي و امير محمد منطقي، روساي ديگر بخش هاي روابط عمومي شركت ملي نفت ايران با انجام سخنراني از زحمات اعضا و پرسنل روابط عمومي شركت ملي نفت ايران تشكر و قدرداني كردند.