شصت و چهارمین نشست روسای روابط عمومی پالایش و پخش برگزار شد

شصت و چهارمین نشست روسای روابط عمومی پالایش و پخش برگزار شد

بعد از یک وقفه طولانی شصت وچهارمین نشست روسای روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش در بندر عباس برگزار شد.

به گزارش چلیک نیوز بحث در مورد نحوه حضور مجموعه روابط عمومی این شرکت در نمایشگاه پانزدهم نفت وگاز مهمترین محور مذاکرات روسای روابط عمومی شرکت های پالایشی شرکت ملی پخش  شرکت خطوط لوله و مخابرات و مهندسی وساختمان نفت ایران با یکدیگر بود.

قرار است نشست بعدی به میزبانی روابط عمومی خطوط لوله و مخابرات در اردیبهشت ماه در منطقه کوهدشت برگزار شود .

لزوم تدوین برنامه ها و فعالیتهای روابط عمومی

لزوم تدوین برنامه ها و فعالیتهای روابط عمومی

                                                                                           محمدرضا پورحلاجی

امروزه نقش روابط عمومی های صنعت نفت به عنوان پیشتازان شکل گیری شاخه علمی روابط عمومی به ثبت رسیده است . روابط عمومی های صنعت نفت که بدون اغراق پدر و پایه گذار این علم خوانده می شوند با کوله باری از تجربه های گرانبها نقش اساسی را در هدفمندی این رشته عهده دار بوده اند .
  

تشکل روابط عمومی ها که ریشه در برنامه های مدون آن دارد به مرور زمان و با سابقه طولانی با پیروی از نظم و قوانین اداری و سازمانی و داشتن اهداف با شیوه های اجرایی مناسب صورت پذیرفته است . لزوم تدوین برنامه ها و فعالیتهای روابط عمومی
بدون شک روابط عمومی ها صنعت نفت با طی نمودن مسیری طولانی با سرمایه نیروی انسانی و فرهنگی کار آمد و مجرب راهی را پیموده که ثمره آن به بار نشسته است ثمره ای که حاصل دریایی از تجربه هاست .
حوزه فعالیت ها و برنامه های روابط عمومی ها امروزه هر کدام مبنای یک کار علمی و تحقیقی است و کارشناسان روابط عمومی عهده دار آن هستند. 

همانطور که همه می دانیم در انجام فعالیت های فرهنگی ، هنری آنچه بیش از هر چیز ضرورت دارد به پایان بردن فرآیند آن فعالیت است. طی نمودن کامل مراحل اجرایی یک فعالیت تا انتها، ضمن اینکه امروز یکی از چالشهای مهم در انجام فعالیت ها است شاید یکی از مهمترین مواردی است که بدان پرداخته نشده است ، بسیاری از فعالیت های انجام شده عقیم مانده و در مراحل پایانی به نتیجه نهایی نمی رسد و ثبت و ضبط نمی گردد. 

روابط عمومی ها راه دراز و هدفمندی را با تجربیات ریز و درشت پیموده اند ولی متأسفانه فعالیت ها و برنامه های حوزه ای خود را تدوین و مدون نکرده اند. لزوم تدوین فعالیت ها و برنامه های روابط عمومی هایکی از اقداماتی است که هر چه سریعتر ضرورت دارد به آن پرداخته شود تا تمام تجارب گرانسنگ کارشناسان و مدیران روابط عمومی های صنعت نفت به عنوان پیشتازان این علم ثبت و نگارش گردد. 

تهیه و تدوین شیوه های اجرایی و مطلوب برنامه ها، خروجی های انتشاراتی خوبی به همراه خواهد داشت که مبنای امور تحقیقی و علمی در دانشگاهها قرار خواهد گرفت .
ایجاد رشته های مختلف تحصیلی در زمینه های گوناگون روابط عمومی ها گواه این قضیه است، از طرفی اگر صنعت نفت اقدام به تدوین برنامه ها ننماید علمی را که خود سالیان سال متولی آن بوده است و می تواند صاحب و مجری آن باشد را به دیگران واگذار نموده است . 

برنامه هایی چون برگزاری همایش ها و کنفرانس ها ، نمایشگاه ها ، اطلاع رسانی ، بازدیدها و تشریفات چاپ و نشر و .....گوشه ای از فعالیت های روابط عمومی ها است که در بیشتر سازمانها بصورت موازی انجام می شوند و لذا ضرورت دارد تا روابط عمومی های صنعت نفت پیشگام در این امر هر چه سریعتر نسبت به تدوین و جمع آوری و چاپ و نشر شیوه های اجرایی و تعاریف برنامه های حوزه کاری اقدام نموده تا ضمن ثبت و ضبط تجربیات کارشناسان و عوامل اجرایی با آموزش مستقیم و غیر مستقیم راههای طولانی که در این وادی طی شده را برای آیندگان کوتاهتر نماید . 

برگزاری جلسات کارشناسی و تشکیل کمیته کار گروه ، برگزاری کنفرانس های علمی و تحقیقی از سوی روابط عمومی ها و در نهایت ارتقاء دانش اجرایی و آکادمیک با حضور کارشناسان و متخصصان برای شروع لازم الاجرا ست .
با نگارش ، ثبت و ضبط و مستند سازی تجربیات تمامی کارشناسان اهل فن، تجربیات ریز و درشت فرآیند فعالیت های روابط عمومی های صنعت نفت کامل می گردد و آیندگان هر چه بهتر از آن بهره مند خواهد شد . 

آقای محمدرضا پورحلاجی کارشناس روابط عمومی شرکت حفاری شمال هستند.


                                                                                     منبع نفت نیوز
 

روابط عمومی ها بایستی تحلیل گر باشند نه توجیه گر

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران:روابط عمومی ها بایستی تحلیل گر باشند نه توجیه گر
 
مهندس شیخ بهائی در هجدهمین گردهمایی روســای روابط عمومی های صنعت گاز کشور گفت :

روابط عمومی های صنعت گاز بایستی تحلیل گر باشند و با تحلیل مسایل مختلف به بررسی و اجرای آن بکوشند و از هــرگونــه تــوجیه مطالب پـرهیز نمایند. به گزارش روابـط عمومی شرکت ملی گـاز ایـران مهندس شیخ بهائی مدیرگازرسانی در گردهمائی رؤسای روابط عمومی های شرکتهای گاز استانی ، پالایشی و مناطق عملیاتی گفت: از وظایف روابط عمومی ها سازماندهی به افکار عمومی است که در جهت اهداف مشخص شده حرکت نمایند و به آن سمت و سو دهند.

وی گفت: امانت داری و مشتری مداری همیشه باید سرلوحه اقدامات در سازمان باشد و روابط عمومی ها بایستی با امانت داری محرم راز همکاران و مشتریان باشند.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران بر وظیفه سنگین روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران خصوصاً در زمستان سالجاری اشاره کرد و گفت:با فرهنگ سازی در مصرف گاز و ایجاد مدیریت بحران در شرکت و به حمد خداوند سالی را سپری کردیم که در هیچ جای کشور افت و یا قطع گازی گزارش نشد.

مهندس شیخ بهایی توجه به افکار عمومی و رسیدگی به مشکلات مطروحه در داخل سازمان را نیز از دیگر وظایف روابط عمومی ها دانست و گفت: تک تک پرسنل در این واحد با برقراری ارتباط مستمر با همکاران در سازمان می توانند در جهت رفع مشکلات موجود اقدام نمایند.
 
به گزارش نفت نیوز، این گردهمایی با حضور شیخ بهائی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، ابراهیمی معاون مدیر گازرسانی،  بلالی مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون وقشم ، حجتی مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان ، بوساری نماینده امور سازمانی و بهبود روش ها برگزار شد.

بوجار زاده :بایستی مخاطب محور شویم

 بوجار زاده :بایستی مخاطب محور شویم 


رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در جمع روابط عمومی های شرکت گاز سراسر کشور که در قشم گرد هم آمده بودند بر ضرورت حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک و ایجاد یک روابط عمومی مخاطب محور تاکید کرد.

به گزارش نفت نیوز بوجارزاده در این مراسم ضمن تشکر ازخدمات رئیس سابق روابط عمومی این شرکت به نقش و اهمیت روابط عمومی اشاره کرد و گفت با توجه به نقش خطیر روابط عمومی در دنیای کنونی که دنیای الکترونیک و دیجیتال است بایستی نگاهها تغییر یابد و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در جهان امروز، روابط عمومی الکترونیک و دیجیتال حرکت بیشتری داشته باشد . وی گفت : با توجه به ارتباط مستقیمی که، با تمامی مشترکین داریم می توانیم بهتر و بیشتر از این موقعیت ها استفاده کنیم تا در جهت رفع مشکلات احتمالی اقدام نماییم .

بوجارزاده گفت : مهمترین وظیفه روابط عمومی ها شناخت افکار عمومی است . ما بایستی مخاطب محوری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و ضمن ارتباط با بدنه سازمان با افکار عمومی نیز ارتباط خوب و سازنده برقرار نماییم .

زیراهم سازمان با محیط بیرون خوب ارتباط خواهد داشت و دوم اینکه سازمان با برقراری ارتباط لازم، هم خود را و هم بیرون از خود را می تواند خوب شناسائی نماید .

وی از وظایف عمده روابط عمومی ها به مطالب ذیل اشاره کرد :

- ایجاد بهداشت روانی

- شناسائی و ارتباط خوب با همکاران

- رسیدگی به شکایات و سعی در رفع آن

- آگاهی دادن به کارکنان در مورد پروژه ها – اقدامات و ... انجام شده در شرکت

- مشاوره به مدیریت عامل و مدیران سازمان در مواقع لزوم

- برنامه ریزی و کنترل جهت ایجاد اوقات فراغت و فرهنگ سازی

- تهیه گزارشات اداری و اطلاع رسانی

- حضور در مراسم مختلف و گردهمایی ها

بوجارزاده در پایان سخنان خود به نقش بسیار مهم روابط عمومی در بخش فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت : می توانیم با نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف گاز و با توجه به مصرف حدوداً برابر گاز نسبت به اتحادیه اروپا حداقل 5% در مصرف گاز صرفه جویی نمائیم .

هجدهمین گردهمایی روسای روابط عمومی های گاز برگزار شد

هجدهمین گردهمایی روسای روابط عمومی های گاز برگزار شد
 هجدهمین گردهمایی روسای روابط عمومی شرکت های گاز استانی ، پالایشی و مناطق صبح امروز چهارشنبه ( 12 اسفند 88) با میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در بندرعباس با پیام معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز آغاز بکار کرد.
  

 به گزارش نفت نیوزدر متن پیام مهندس اوجی آمده است :

در عصری که به نام دوران حاکمیت اطلاعات از آن نام می برند تلاش و فعالیت در عرصه های فرهنگی بسیار سخت و پیچیده گردیده است . بدیهی است امروزه برای برنامه ریزی ، اطلاع رسانی و بویژه فرهنگ سازی موفق نیازمند تاثیرگذاری مثبت در افکار عمومی هستیم و این امر تا زمانی که عوامل مهم پیرامونی و مرتبط به دقت مورد بازشناسی قرار نگیرند میسر نخواهد شد.

اصولاً برای برقراری یک ارتباط سالم که پایه علم اطلاع رسانی است لازم است بصورت همزمان به چند اصل مهم از جمله شناسایی مخاطب ، انتخاب پیام متناسب با فرهنگ و استفاده از رسانه ها و ایجاد محیطی مناسب برای آمادگی ذهنی و روانی مخاطب توجه شود .

در عصر ارتباطات یکی از وظایف عمده علم روابط عمومی و بالطبع کارگذاران آن داشتن توان فنی و علمی لازم برای تحقق زمینه های یاد شده برای اجرای یک برنامه فرهنگی تأثیرگذار در جمع مخاطبان پرشماری است که بصورت لحظه ای در معرض بمباران اطلاعاتی بوده و از سلایق و ذائقه های متفاوت و بعضاً متناقض برخوردار می باشند .

امروزه در سطح افکار عمومی جامعه اسلامیمان ، گاز طبیعی به سبب نقش مهمی که در تمامی عرصه های زندگی شهروندان پیدا کرده است و همچنین به واسطه اهمیتی که در تصمیمات مهم دولتی ایفا می نماید ، خواه ناخواه به عنوان اولین و مهم ترین حامل انرژی مطرح گردیده و لازم است اطلاعات مردم شریف در این مورد بخصوص بیشتر از وضع موجود باشد . در هر حال مطابق برنامه های موجود پیش بینی می گردد که نقش محوری گاز در تمامی بخش ها و ابعاد زندگی جامعه ایرانی روز به روز گسترده تر گردد .

هم در اقتصاد داخلی و هم در ابعاد بین المللی ، آنچه که مسلم است در شرایط حاضر و با توجه به شاخص های پذیرفته شده ملی و بین المللی استفاده از گاز طبیعی در کشور ما در هیچ یک از بخش های مصرفی متناسب با یک جامعه ی اسلامی که قرار است الگوی سایر کشورها باشد نیست و بر همگان بویژه کارگذاران و فعالان در عرصه های اطلاع رسانی و روابط عمومی فرض است که با افزودن بر تلاش های خود و استفاده از توان فکری و خلاقیت های ذاتی موجود و بهره مندی از مشارکت های فکری درون یا برون سازمان نسبت به ایجاد تغییر در نگرش های مصرفی اهتمام ویژه ای داشته باشند .

بر این باور هستیم که پتانسیل نیروهای فکری و توان برنامه ریزی همکاران روابط عمومی صنعت گاز برای فرهنگ سازی در این زمینه بسیار فراتر از آنی است که هم اکنون شاهدآن هستیم . با عنایت به اینکه صنعت گاز کشور در سالهای آتی شاهد اجرای برنامه هایی خواهد بود که تغییرات کلانی را در راستای بهبود شرایط حاکم بر مصرف انرژ ی و تغییر الگوهای کنونی ایجاد خواهد نمود و رسیدن به این اهداف بلند، از جمله اجرائی شدن طرح مهم هدفمند کردن یارانه ها بخصوص در بخش انرژی ، اجرائی نمودن اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور اجرایی و خدمات پشتیبانی شرکت های دولتی به بخش خصوصی همت بلندی را می طلبد که اجرای موفق هر یک از این طرح ها علاوه بر نیاز به مقررات ، در گرو اطلاع رسانی خوب و زدودن شائبه های موجود در نزد افکار عمومی توسط روابط عمومی ها و به عنوان وظیفه ای مهم برای ایشان تلقی می گردد .

اینجانب ضمن تشکر از مجموع فعالیت های انجام گرفته تاکنون توسط واحدهای روابط عمومی در ستاد و شرکت های تابعه ، امیدوارند همکاران عزیز با افزودن بر تلاش های خود، همگام با توسعه صنعت گاز در بخش های سخت افزاری ، نسبت به توسعه فعالیت های اطلاع رسانی لازم خود در سایه به روز نمودن اطلاعات و توان علمی و مهارتی خود نیز بیفزایند .

بدیهی است سایر مدیران و مدیریت ارشد شرکت نیز ، حسب نیاز در جریان انجام وظایف روابط عمومی در درون یا برون سازمان قرار گرفته و نسبت به تأمین نیازها ، ایشان را یاری و همراهی خواهند نمود.

پرسان : روابط عمومی نفت همواره  پیشرو روابط عمومي هاي کشور است

 پرسان : روابط عمومی نفت همواره  پیشرو روابط عمومي هاي کشور است
 

دومين نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي صنعت نفت ، روز يکشنبه نهم اسفند ماه هشتادو هشت به ميزباني روابط عمومي شرکت عمليات غيرصنعتي پازارگاد در محل سالن کنفرانس اين شرکت درعسلويه برگزار گرديد .
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پازارگادتلاوت قرآن کريم آغازگر برنامه  بود.سپس سعيد اسدپور رئيس روابط عمومي شرکت پازارگاد در سخناني کوتاه به مديران روابط عمومي خيرمقدم گفته از حضور آنان در اين نشست قدرداني کرد.
در ادامه مهندس سيف مديرعامل شرکت عمليات غيرصنعتي پازارگاد ،  ضمن خيرمقدم به ميهمانان بيان داشتند :
از اين که زحمت کشيده ، رنج سفر قبول کرده  به منطقه عسلويه تشريف آورده ايد سپاسگذارم . ما خدمتگذار شما هستيم .
وي افزود : عملکرد روابط عمومي ها اعم از شناساندن صنعت ، تبليغات و ايجاد شرايط فرهنگي مناسب ، نمودي از حرکت هاي بالفعل و بالقوه در مجموعه نفت است که امروزدر اين مکان جمع شده اند و اين کار بسيار زيبايي است که با تلاش و زحمت آقاي پرسان و مجموعه تشکيل شده و قابل تقدير مي باشد .
مديرعامل پازارگاد گفت : ما در عسلويه ودر مجموعه پتروشيمي پرچمدار فعاليت هاي فرهنگي هنري و ورزشي هستيم و جهت هر چه با شکوهتر برگزار شدن اين فعاليت ها تلاش بسياري صورت مي گيرد . وي همچنين در مورد نگاه به آينده اين فعاليت ها بيان کردند : به حرکت هاي فرهنگي بايد فرا منطقه اي نگاه شود و حرکت با همدلي دوستان يک ويژگي خاص دارد و آن معرفي اين فعاليت ها به اقصي نقاط دنياست .
 وي گفت : شايد ما با دنيا از نظر نوع کار سنخيت داشته باشيم ولي از نظر فرهنگ متفاوت هستيم و با تبليغات و تصميم گيري مثبت مي توان اين تعامل را ايجاد کرد و اميدواريم در دولت دهم و مديريت دکتر ميرکاظمي در مجموعه نفت شاهد شکوفايي کلي صنعت نفت باشيم .
سيف همچنين در بحث ارتباطات اشاره داشتند : روابط عمومي ها به عنوان عنصراصلي و متولي براي ارتباط با مجموعه ملي وجهاني هستند و اين که ما پيش قدم شويم ارزش و منزلت خاص خود را دارد .
بعد ازمهندس سيف پرسان مديرکل روابط عمومي وزارت نفت طي سخناني ابتداء هفته وحدت ، ايام ولادت رسول گرامي اسلام و امام جعفرصادق (ع) را تبريک گفته و از زحمات مديرعامل و روابط عمومي شرکت پازارگاد در جهت برپايي اين اجلاس تقدير کردند .
پرسان هدف از برگزاري اين نشست را استفاده از تمامي توان فکري مجموعه بزرگ و تاثيرگذار مديران روابط عمومي وزارت نفت با توجه به پيشينه ، تجارب و شايستگي مديران آن دانست و آنان را رهبر روابط عمومي کشور خواند .
پرسان گفت : صنعت نفت بايد به خود ببالد که مديراني شايسته دارد چه در اين برهه و چه در گذشته .
روابط عمومي نفت همواره به عنوان روابط عمومي پيشرو و رهبر روابط عمومي هاي کشور بوده است . وي در مورد انجام فعاليت هاي فرهنگي بصورت متمرکز گفت :
پراکندگي کار ، کارها را مشکل مي کند و برگزاري اين جلسات هماهنگي لازم را ايجاد مي کند . پرسان پيشرفت هاي منطقه پارس را چشمگير دانسته و بيان کردند در ميان اين همه توانايي و موفقيت مديران شرکت هاي عسلويه ما روابط عمومي ها چه کرده ايم ؟
دراين جلسه هادي زنوزي اصل رئيس کل روابط عمومي شرکت ملي صنايع پتروشيمي طي صحبتي کوتاه به ميهمانان خيرمقدم گفته و از حضور آنان در اين هم انديشي قدرداني کردند .
در ادامه اين نشست مباحث جلسه قبل و موارد ذيل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

مسوول امور بین الملل روابط عمومی های نفت کیست؟

قابل توجه امور سازمانی !

چند ماه پیش در جلسه ای که بعضی از روسای روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش حضور داشتند در مورد ارتقاء سازمان و جایگاه روابط عمومی هر کس چیزی گفت . بعضی به سطح پایین گرید سازمانی روابط عمومی ها انتقادکردند بعضی از کمبود نیروی انسانی بعضی هم به عدم اعتقاد برخی مدیران به نقش روابط عمومی و...

برای من با سابقه 15 سال کار در روابط عمومی بیشتر این مباحث تکراری بود بنابراین فکر کردم تا به موضوعی فراتر از این موضوعات اشاره کنم .

مسوول امور بین الملل روابط عمومی های نفت کیست؟

امروز برحسب اتفاق برای صرف ناهار میهمان آقای احمد رضا خواجه فرد رئیس اسبق روابط عمومی شرکت ملی پالایش وپخش بودم.گرچه مدت مدیریت ایشان بر این مسند مهم دو  سال بیشتر  طول نکشید اما همین سابقه کوتاه و تصدی او در یکی از بخشهای امور بین الملل شرکت ملی پالایش وپخش بهانه خوبی برای ارزیابی  این سوال من بود .من رو کردم به آقای خواجه فرد و از او با این مقدمه سوال کردم :

شما روزی مسوول روابط عمومی پالایش وپخش بوده اید.بنا براین روابط عمومی را خوب می شناسید.  با حضور شما در سمت جدید در امور بین الملل در این زمینه هم شناخت کافی دارید.با این اوصاف به نظر شما آیا  ایجاد یک سمت ویژه امور بین الملل در روابط عمومی های صنعت نفت و به خصوص در شرکت ملی پالایش و پخش را ضروری  نمی بینید؟

آقای خواجه فرد بدون تامل  گفت :شاید چنین استنباط شود حالاکه امور بین الملل داریم  چه نیازی به حجیم سازی سازمان و ایجاد یک سمت در این زمینه هست.او با رد این مطلب گفت : کار اموربین الملل  با روابط عمومی کاملا متفاوت و از جنس دیگری است . امور بین الملل وظیفه شناسایی ظرفیت های بین المللی برای جذب مشارکت و تامین منابع مالی مورد نیاز پروژهای نفتی را به عهده دارد اما به اعتقاد من با توجه به جایگاه مهم شرکت ملی پالایش و پخش در عرصه های خارجی و در سطح منطقه و به ویژه  توسعه روابط دولت ها و سازمان ها ضرورت ایجاد سمت و جذب  حد اقل یک نفر فارغ التحصیل روابط عمومی و مسلط به زبان انگلیسی  در سازمان های روابط عمومی چهار شرکت اصلی نفت اجتناب ناپذیر و حتی ضروری است.

 

 

 

قيمت اجاره غرفه هاي بخش داخلي همانند سال گذشته

 

قيمت اجاره غرفه هاي بخش داخلي نمايشگاه پانزدهم همانند سال گذشته

سايت رسمي پانزدهمين نمايشگاه نفت و گاز قيمت هاي ريالي اجاره غرفه هاي اين دوره نمايشگاه را  به اين شرح اعلام كرد . غرفه ريالي با تجهيز 740.000 ريال غرفه ريالي بدون تجهيز 640.000 ريال فضاي باز ريالي 450.000 ريال

همچنين با توجه به تفاهم نامه بين شرکت صبانفت و شعبه مربوطه در بانک اقتصاد نوين ، شرکت کنندگان در نمايشگاه امسال براي اولين بار مي توانند هزينه غرفه خود را به صورت اينترنتي پرداخت نمايند و از قطعي شدن اجاره غرفه خود و ساير مزاياي پرداخت الکترونيک بهره مند شوند .

دومين نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي   نفت  

 

دومين نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي  صنعت نفت  در عسلويه

به گزارش چليك نيوز دومين نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي  صنعت نفت  به ميزباني

شركت عمليات غير صنعتي پتروشيمي پازارگاد  برگزار مي شود . قطعا با توجه به آغاز ثبت نام نمايشگاه پانزدهم نفت و گاز پتروشيمي يكي از محورهاي مهم تصميمات اين شورا در اين زمينه خواهد بود .

رونمايي از وب سايت پانزدهمين نمايشگاه بين المللي نفت ، گاز و پتروشيمي

 

رونمايي از وب سايت پانزدهمين نمايشگاه بين المللي نفت ، گاز و پتروشيمي

وب سايت پانزدهمين نمايشگاه بين المللي نفت ، گاز و پتروشيمي رونمايي شد . کليه متقاضيان ثبت نام در نمايشگاه مي توانند همه روزه آخرين اخبار و اطلاعات را از طريق اين وب سايت دريافت نمايند و نيازي به تماس و يا مراجعه به ستاد اجرايي نمايشگاه نمي باشد . اطلاعات اين وب سايت شامل : اخبار ، سالن هاي تحت پوشش نمايشگاه ، آگهي مناقصات ، راهنماي ثبت نام و ... مي باشد که به تدريج بر روي وب سايت قرار خواهد گرفت .علاقمندان جهت سب اطلاعات بيشتر به اين آدرس مراجعه فرمايند:  www.Iranoilshow.org

 

پایان یک برنامه موفق

سلسله سمینارهای آموزشی خبرنگاران حوزه انرژی امروز پایان می یابد

 نشست پایانی دوره جدید سمینار آموزشی خبرنگاران حوزه انرژی امروزبا حضور مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، مدیر اکتشاف و مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، برگزار می‌شود.

به گزارش  شانا، سلسله سمینارهای "آشنایی با مبانی و کلیات صنعت نفت ویژه خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها" با هدف آشنایی بیشتر خبرنگاران با سازکارهای بازار جهانی نفت و مباحث مربوط به بخش‌های مختلف صنعت نفت، همچنین ارائه تحلیل‌های دقیق‌تر و صحیح‌تر از سوی رسانه‌ها، با تلاش اداره کل روابط عمومی وزارت نفت برگزار شده است.

تعاریف، مفاهیم و اصطلاحات انرژی، آشنایی با قراردادها و مسائل حقوقی نفت و گاز و ارائه کلیاتی از مسائل زمین شناسی در بخش‌های نفت و گاز از جمله موضوع‌هایی است که در این سمینار مطرح شده است.

همچنین در دور جدید سمینار آموزشی خبرنگاران حوزه انرژی، مباحث مربوط به بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین دستی صنعت نفت نیز مطرح شده و مدیران هر حوزه پاسخ‌گوی پرسش‌های خبرنگاران بوده‌اند.

محمود زیرکچیان‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، سید محمود محدث، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت، حجت الله غنیمی فرد،‌ معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت و بهمن سروشی، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، از سخنرانان نهمین و آخرین جلسه این سمینار آموزشی هستند.

مدیران چهار شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت و همچنین معاونت‌های مختلف زیرمجموعه این وزارتخانه تاکنون در هشت نشست پیشین سلسله سمینارهای "آشنایی با مبانی و کلیات صنعت نفت ویژه خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها" حضور یافته و ضمن طرح مباحث تخصصی حوزه مدیریتی خود، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفته‌اند.

قنواتی، قائم‌مقام  رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی

قنواتی، قائم‌مقام  رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی


  علی قنواتی، مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت نفت هم اکنون به عنوان مشاور ارشد و قائم‌مقام رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حال فعالیت است.

به گزارش ایران پترو "علی اکبر اشعری" مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اوایل آبان ماه امسال، در حکم انتصاب قنواتی، از او خواسته است، برنامه راهبردی چهار ساله آن سازمان را تدوین کند. برنامه‌ریزی سالانه و نظارت بر اجرای برنامه‌ها برای وصول به اهداف برنامه راهبردی از دیگر وظایفی است که در حکم رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به قنواتی سپرده شده است.
اشعری، هم‌چنین از قنواتی خواسته است به عنوان قائم‌مقام او "بهینه سازی فرآیندها و ساختار سازمانی و نظارت بر حوزه مشاوره فرهنگی رئیس جمهوررا نیز در دستور کار قرار دهد.
علی قنواتی، دانش‌آموخته دانشگاه شریف، پیش از این مشاور فرهنگی وزیر نفت و مدیر کل روابط عمومی این وزارتخانه بوده و پیش از آن نیز مجلات و ضمائم متعددی را در روزنامه های همشهری، جام جم و انتشارات سروش تأسیس و سردبیری کرده است.
قنواتی پیشتر عضو هئیت مدیره روزنامه همشهری و مدیر عامل گروه مجلات همشهری بوده است. او تأسیس مجلات همشهری جوان، سرزمین من، داستان همشهری، سرنخ، آیه، همشهری پایداری و مدیر مسئولی مجلات همشهری ماه، همشهری دیپلماتیک و خردنامه همشهری را در کارنامه خود داشته است.

روابط عمومي ها نقش تعيين كننده اي در هويت اجتماعي سازمانها دارند


                رييس روابط عمومي شركت كالاي نفت تهران:


روابط عمومي ها نقش تعيين كننده اي در هويت اجتماعي سازمانها دارند

رييس روابط عمومي شركت كالاي نفت تهران گفت: روابط عمومي ها نقش تعيين كننده اي در هويت اجتماعي سازمانها دارند.


سعيد حسني؛ رييس روابط عمومي شركت كالاي نفت تهران در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران گفت: روابط عمومي ها نقش تعيين كننده اي هويت اجتماعي سازمانها دارند.

وي افزود: بروز جايگاه اجتماعي يك سازمان در گرو ايفاي نقش مناسب روابط عمومي آن است كه به صورت خاص در زمينه ارتباط با رسانه ها و اداره رسانه تخصصي سازمان يا همان پايگاه اينترنتي ديده مي شود.

حسني ادامه داد: روابط عمومي در حقيقت مبين رابطه يك سازمان با چهار عنصر جامعه، رسانه ها، دولت و كاركنان خود سازمان مي باشد و در چنين مجموعه گسترده اي روابط عمومي الكترونيك مي تواند راهگشا و تسهيل و تسريع كننده ارتباط عناصر بيروني با سازمان باشد.

رييس روابط عمومي شركت كالاي نفت تهران ادامه داد: پايگاه هاي اطلاع رساني سازمانها عامل ارتباطي آنها با رسانه ها هستند و مديريت درست اين پايگاهها به خبر رساني صحيح و بازتاب دقيق خدمات سازمان در جامعه مي انجامد و ارتباط اصحاب رسانه با سازمان را به سهولت برقرار مي سازند.

حسني در پايان از تغييرات قريب الوقوع در خدمات الكترونيك روابط عمومي كالاي نفت تهران خبر داد و تاكيد كرد: اميد است به زودي با روزآمد شدن پايگاه اطلاع رساني، روابط عمومي شركت كالاي نفت تهران گام موثري در راستاي حركت به سمت روابط عمومي الكترونيك بردارد.

گفتني است شركت پشتيباني ساخت و تهيه كالاي نفت تهران، شركت تخصصي فني بازرگاني است كه در زمينه انتقال فناوري و بومي سازي تكنولوژي ساخت كالا ها و تجهيزات مورد نياز صنعت نفت، گاز و پتروشيمي و تهيه اين نياز ها از سازندگان و توليد كنندگان داخلي و حمايت از آنها دراين راستا فعاليت مي كند و به عنوان يكي از مهمترين مراكز تداركاتي وزارت نفت نسبت به تامين كالا و تداركات مورد نياز واحدهاي مختلف صنعت نفت از طريق شركت و دفاتر نمانيگي خود اقدام به عمل مي آورد.

چاپ اولین تمبر یادبود پنجاهمین سالگرد تاسیس اوپک


چاپ اولین تمبر یادبود پنجاهمین سالگرد تاسیس اوپک


 

به گزارش شانا دولت قطر به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تمبر یادبود چاپ کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه پنینسولا قطر، هر یک از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در نظر دارند به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس این سازمان، یک تمبر یادبود چاپ کنند.

قطر، دومین تولید کننده کوچک اوپک، اولین کشوری است که اقدام به چاپ این تمبر یادبود با لوگوی ویژه جشن های پنجاه سالگی اوپک کرد.

مراسم رونمایی از تمبر یادبود ویژه پنجاهمین سال تاسیس اوپک در کشور قطر با کمک اداره پست این کشور (قطر پست) برگزار شد، این اداره از ژانویه گذشته اقدام به طراحی و چاپ این تمبر یادبود کرده است.

اداره امور اوپک و اداره کل روابط عمومی وزارت نفت نیز برنامه های متعددی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس اوپک برنامه ریزی کرده اند که به تدریج  اجرایی می شوند.

بر اساس گزارش دبیرخانه اوپک، این سازمان در نظر دارد در سال جاری، سالگرد پنجاهمین سال حیات خود را با برگزاری مراسم فرهنگی در چهار قاره جهان جشن بگیرد.

ضیافت بزرگ سالگرد 50 سالگی اوپک در سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور 1389) با حضور مقام های ارشد کنونی و پیشین این سازمان و با هدف تاکید بر دستاوردهای اوپک در نیم قرن گذشته برگزار می شود.

دبیرخانه اوپک واقع در وین اتریش با برگزاری یک نمایشگاه، پیشرفت های اوپک در طول 50 سال گذشته را برای عموم معرفی خواهد کرد، همچنین برنامه های مشابهی شامل معرفی فرهنگ و هنر کشورهای مختلف عضو اوپک، از آفریقا گرفته تا خاورمیانه و آمریکای جنوبی اجرا خواهد شد.

به همین مناسبت دبیرخانه اوپک در وین با برگزاری آزمون هایی، میزان مهارت دانش آموزان کشورهای عضو را در زمینه اطلاعات حوزه انرژی به آزمون می سپارد و مسابقه نقاشی نیز برای دانش آموزان کشور میزبان یعنی اتریش برگزار خواهد کرد.

مراسم بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس اوپک پیش از این با پرده برداری از لوگوی پنجاهمین سال فعالیت این سازمان آغاز شده است.

اوپک 14 سپتامبر 1960 میلادی (23 شهریور 1338خورشیدی) با حضور پنج کشور تولید کننده عمده نفت جهان در نشستی در بغداد پایتخت عراق تاسیس شد و ایران نقشی کلیدی در تشکیل این سازمان ایفا کرد.

این سازمان هم اکنون 12 عضو دارد و متعهد به برقراری ثبات در بازار نفت، عرضه مطمئن و برگشت منصفانه سرمایه به سرمایه گذاران و حمایت از توسعه پایدار با توجه به دغدغه های زیست محیطی است.

کشورهای ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا 12 عضو کنونی این سازمان هستند.

تقدیر بوجار زاده از گاز استان زنجان

تقدیر بوجار زاده از گاز استان زنجان

به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان زنجان در پي كسب تنديس و لوح روابط عمومي برتر به دليل ارائه برترين اثر در زمينه نوآوري و خلاقيت در پنجمين سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي و ششمين جشنواره علمي و برترين هاي روابط عمومي ايران، رئیس روابط عمومي شركت ملي گازایران  از شركت گاز استان زنجان در نامه اي تقدير و تشكر كرد.

  در اين نامه آمده است:

  برادر ارجمند جناب آقاي سرايلو

  مدير عامل محترم شركت گاز استان زنجان

    سلام عليكم

  احتراماً، دريافت خبر انتخاب و برگزيده شدن روابط عمومي محترم آن

  شركت در بخش استفاده از خلاقيت و نوآوري پنجمين سمپوزيوم بين المللي

  روابط عمومي درامراطلاع رساني باعث مسرت ومايه مباهات مجموعه روابط

  عمومي گرديد.

  بدين وسيله از زحمات بي دريغ همكار ارجمند جناب آقاي رابطي تقدير

  نموده و براي ايشان و همكاران محترمشان توفيق روز افزون در انجام امور

  محوله را از خداوند بزرگ خواستارم.

  و من ا... توفيق

                                                                        مجيد بوجار زاده
                                                                   سرپرست روابط عمومي

15هزار دانش آموز زنجان کارت "هميار گاز" دريافت مي کنند

15هزار دانش آموز زنجان کارت "هميار گاز" دريافت مي کنند
 مسوول روابط عمومي شرکت گاز استان زنجان ، گفت: تا پايان سال تحصيلي 87 - 88 تعداد 15هزار نفر از دانش آموزان استان کارت "هميار گاز" دريافت مي کنند.
"نادر رابطي" روزپنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين طرح دانش آموزان کلاس پنجم ابتدايي و مقطع راهنمايي استان زنجان با فراگيري آموزشهاي لازم از کارشناسان شرکت گاز استان با مصرف بهينه و ايمني گاز آشنا شده و کارت "هميار گاز" دريافت خواهند کرد.
وي ، خاطرنشان ساخت: تا کنون تعداد هشت هزار و 560 نفر دانش آموز آموزش هاي لازم ناشي از اجراي اين طرح را فرا گرفته و کارت "هميار گاز" دريافت کرده اند و به مابقي آنها نيز تا پايان سال تحصيلي امسال کارت داده خواهد شد.
رابطي گفت: اين طرح مهم و اثرگذار با هدف ، نهادينه تر کردن فرهنگ مصرف بهينه و ايمني گاز در بين فرزندان خانواده ها اجرا ميشود.
وي، با بيان اينکه طرح "هميار گاز" از سوي شرکت گاز استان ارايه و در سطح کشور تعميم داده شده است، افزود: به همين منظور، روابط عمومي شرکت گاز استان زنجان، امسال در پنجمين جشنواره "سمپوزيم" بين المللي روابط عمومي ها در بخش خلاقيت و نوآوري ، برتر شناخته شد و تنديس و لوح تقدير دريافت کرد.
مسوول روابط عمومي شرکت گاز استان زنجان، با بيان اينکه آموزش موجب کاهش حوادث ناشي از گازگرفتگي ميشود، اضافه کرد: امسال 34هزار نفر از مردم اين استان با حضور در مساجد آموزش هاي لازم را به صورت چهره به چهره در خصوص مصرف بهينه و ايمني گاز از کارشناسان فرا گرفتند.
رابطي، اظهار داشت: از اين تعداد 12هزار نفر آن مربوط به مشترکين شهري و 22هزار نفر نيز مشترکين روستايي بوده است.
597/595

مهندس جشن ساز خطاب به خبرنگاران : به حمایت شما نیازمندیم

مهندس جشن ساز خطاب به خبرنگاران : به حمایت شما نیازمندیم

 نشست آموزشی خبرنگاران با مبانی و کلیات نفت برگزار شد.

به گزارش چلیک نیوز در این جلسه که جمع زیادی از خبرنگاران حضور داشتند مهندس جشن ساز بسیار مسلط و با رویکردی آموزشی به تحلیل ساختار وزارت نفت تاریخچه و جایگاه فعلی شرکت ملی نفت ایران چشم انداز برنامه ها و به ویژه وضعیت چها ر میدان نفتی مشترک ایران پرداخت .

به زعم اکثر حاضران این سخنرانی یکی از مباحث ارزنده این دوره ها بود  که مورد استقبال قرار گرفت .

در این نشست مهندس جشن ساز در سخرانی خود ضمن تشکر وقدردانی از اقدام ارزنده اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و  تاکید بر تداوم این گونه نشستها گفت :اعتقاد ما براین است هر چه اطلاع رسانی بیشتر باشد وافرادی که در حوزه های نفت مطلب و خبر می نویسند مطلع باشند محتوی مطالب تولیدی نیز کیفیت بیشتری خواهد داشت .

مهندس جشن ساز خطاب به خبرنگاران گفت :امروز صنعت نفت بیش از هر زمان به حمایت شما نیازمند است.سطح اطلاعات وموضوعات نفت بسیار گسترده است و لذا بایستی این اطلاعات در زمان معقول و مناسب به آحادجامعه منعکس شود.

وی یکی از راههای تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه ها را اطلاع رسانی رسانی رسانه ها عنوان کرد وگفت :چه در بخش داخلی از طریق جلب توجه مسولین ارشد و تصمیم گیر کشور و چه در زمینه جذب مشارکت ها خارجی نیازمند حمایت اصحاب رسانه هستیم .

 

هشتمین  جلسه آموزشی وزارت نفت ویژه خبرنگاران امروز برگزار می شود

 

هشتمین  جلسه آموزشی  ویژه خبرنگاران  حوزه نفت وانرژی امروز برگزار می شود

هشتمین جلسه از دوره آموزشی "آشنایی با مبانی و کلیات صنعت نفت ویژه خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها" 9 صبح امروز(3 اسفند 88) در سالن شهید بهشتی واقع در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار می شود. بنابر اعلام قبلی روابط عمومی این وزارتخانه، جلسه هشتم این دوره آموزشی قرار است با حضور سیف الله جشن ساز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران این شرکت برگزار شود. قرار است پس از این دوره های آموزشی خبرنگاران شرکت کننده در این کلاسها از تاسیسات نفتی استان هرمزگان بازدید کنند.

پنجمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي برگزار مي شود



پنجمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي برگزار مي شود

انجمن متخصصان روابط عمومي ايران اعلام کرد: پنجمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي 18 و 19اسفند ماه امسال در تهران برگزار مي شود.

به گزارش موج، اين جشنواره با همکاري دانشگاه ها و ادارات کل روابط عمومي وزارت خانه ها، نهادها و سازمان هاي دولتي همچنين شرکت هاي خصوصي در سه بخش رقابتي، آموزشي و نمايشگاهي برگزار خواهد شد.
آشنايي با اصول و استانداردهاي نشر در روابط عمومي، کمک به توسعه و ارتقاي سطح توانمندي ها و مهارت هاي مورد نياز مديران و کارشناسان، بررسي و تعيين نقش فن آوري هاي نوين ارتباطي و آموزش در فرايند انتشارات از جمله اهداف برگزاري جشنواره توصيف شده است.
مهدي باقريان رييس انجمن متخصصان روابط عمومي و دبير کل جشنواره در اين باره به خبرگزاري اقتصادي ايران گفت: همزمان با برگزاري جشنواره، نمايشگاه تخصصي در اين زمينه برپا مي شود.
وي افزود: سازمان ها و موسسه هاي دولتي يا شرکت هاي معتبر خصوصي که علاقمند به معرفي دستاوردهاي خود در نمايشگاه هستند با تعيين فضاي مورد نياز، آمادگي خود را در اين خصوص اعلام کنند.
باقريان تصريح کرد: يک کارگاه آموزشي به منظور آشنايي بيشتر مديران و کارشناسان روابط عمومي در بخش شيوه هاي نوين خبرنويسي و طراحي و صفحه آرايي در روابط عمومي در جشنواره تشکيل خواهد شد.
وي اعلام کرد: هيات داوران در بخش هاي رقابتي، آموزشي و نمايشگاهي برترين ها را معرفي خواهد کرد و به بهترين ها ي جشنواره لوح تقدير و جوايزي اهدا مي شود.
انجمن متحصصان روابط عمومي سالانه همايش هاي مهم کاربردي را در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار مي کند که اين همايش ها براي مديران روابط عمومي جنبه هاي آموزشي دارد و قرار است در سال جاري اين نشست جنبه هاي گسترده تري داشته باشد.

چاپ دوم کتاب تكنولوژي‌هاي كاربردي روابط‌عمومي الكترونيك

 

چاپ دوم کتاب تكنولوژي‌هاي كاربردي روابط‌عمومي الكترونيك

با به اتمام رسیدن چاپ دوم جلد اول کتاب تكنولوژي‌هاي كاربردي روابط‌عمومي الكترونيك، عرضه این کتاب به علاقمندان آغاز شد.
به گزارش همشهری آنلاین این کتاب به آموزش گام به گام تکنولوژی‌های مورد نیاز مدیران، کارشناسان و متصدیان روابط عمومی‌ها می‌پردازد.
دكترحميد ضيايي پرور مؤلف کتاب مذکور است که با مقدمه دكتر سيد وحيد عقيلي و به همت دبيرخانه همايش روابط‌عمومي الكترونيك توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد ه است.
در فصل اول کتاب با عنوان مفاهيم و مباني روابط‌عمومي الكترونيك به بررسي انواع مفاهيم روابط‌عمومي الكترونيك، بينش ديجيتالي در روابط‌عمومي الكترونيك و فرايند ديجيتالي كردن روابط‌عمومي‌ها پرداخته شده است.
در فصل دوم با عنوان تكنولوژي‌هاي جمع آوري و پردازش اطلاعات به بررسي تكنيك‌هاي جمع‌آوري الكترونيكي اخبار، آر اس اس‌ها و خبرخوان‌ها، تكنيك‌ها و امكانات موتورهاي جستجو و كاربرد ايميل در روابط‌عمومي الكترونيك پرداخته شده و در فصل سوم با عنوان تكنولوژي‌هاي نشرآنلاين موضوعاتي نظير روزنامه‌نگاري سايبر، تهيه خبرنامه الكترونيك، الزامات راه‌اندازي وب‌سايت و نحوه راه‌اندازي وبلاگ و مديريت آن و تكنيكهاي نوشتن براي وب مورد بررسي قرار گرفته است.
در فصل چهارم كه عنوان روابط‌عمومي موبايل را بر خود دارد كاربرد SMS در روابط‌عمومي الكترونيك و وپ معرفي و تبيين شده است. در فصل پنجم نيز با عنوان وب 2، در‌باره تكنولوژي‌هاي وب 2، پادكست‌ها، تبليغات اينترنتي، گوگل زمين و ويكي‌پديا و كاربرد آنها در روابط‌عمومي الكترونيك بحث شده است.
موضوع فصل ششم اين كتاب كاربرد تكنولوژي‌هاي الكترونيكي در EPR شامل اينترانت و اكسترانت، تلفن گويا، كيوسك‌هاي اطلاع رساني و اينترنتي و شبكه تله‌تكست است در فصل هفتم نيز با عنوان امنيت در روابط‌عمومي الكترونيك مساله امنيت وب سايت‌ها، مهندسي اجتماعي و روش‌هاي جلوگيري از هك تلفن همراه بررسي شده و در‌نهايت در فصل هشتم و پاياني كتاب با عنوان نقشه راه، ملاك‌هاي ارزيابي وب سايت روابط‌عمومي، رصد كردن رتبه سايت در اينترنت، لينك‌هاي وب سايت‌هاي روابط‌عمومي الكترونيك و نرم افزارهاي كاربردي براي روابط‌عمومي‌ها معرفي شده است.
جلد اول کتاب تكنولوژي‌هاي كاربردي روابط‌عمومي الكترونيك مي‌تواند به عنوان راهنماي عمل براي تمام كارشناسان روابط‌عمومي كشور به منظور حركت به سمت استقرار نظام روابط‌عمومي الكترونيك مورد بهره برداري كاربردي قرار گيرد. مباحث مطرح شده در كتاب با زباني ساده و در عين حال علمي و دقيق مطرح شده و همه كساني كه با الفباي رايانه و اينترنت آشنايي داشته باشند مي توانند از مباحث كتاب استفاده كنند.

قيمت پشت جلد کتاب ۵۵۰۰۰ريال است و علاقمندان برای تهیه آن می توانند با تلفن: 88۹۲۲۷۸۲ تماس حاصل نمایند.
جلد دوم کتاب تكنولوژي‌هاي كاربردي روابط‌عمومي الكترونيك نیز در 328 صفحه با قيمت 52000 ريال منتشر شده و موجود است.

تور علمی-آموزشی منطقه ویژه برای خانواده ها


تور علمی-آموزشی منطقه ویژه برای خانواده ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پی اجرای مصوبات هیئت امنای کانون فرهنگی، آموزشی و اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جهت ایجاد شرایط مطلوب برای آشنایی خانواده ها با صنعت پتروشیمی در ماهشهر اولین گروه از این خانواده ها از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کردند.


این بازدید از طریق ثبت نام خانواده ها در کانون فرهنگی، آموزشی و اجتماعی سازمان منطقه ویژه انجام شد.

طبق این گزارش این بازدید در تاریخ 21 بهمن 1388 و با حضور گروهی از خانواده های ثبت نام شده و مسئولین کانون صورت گرفت.

فرخشاهی، مدیر کانون سازمان در خصوص این بازدید گفت: این بازدید در جهت اجرای مصوبات پنچمین جلسه هیئت امنای کانون فرهنگی، آموزشی، اجتماعی سازمان، برنامه ریزی و انجام شد.

وی این قبیل برنامه ها را برای خانواده ها جالب و مفرح عنوان کرد و افزود: محتوای این برنامه آموزنده و قابل توجه بود و خانواده ها در این برنامه ضمن کسب اطلاعاتی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و صنایع مستقر در آن، ساعاتی را با برنامه های متنوع و مفرح در این منطقه سپری کردند.

فرخشاهی افزود: نمایش فیلم مستند سازمان منطقه ویژه در تالار آفرینش، سایت ویزیت در کنار توضیحات کارشناسان روابط عمومی برای خانواده ها همچنین در نظر گرفتن برنامه های ویژه برای کودکان بر کیفیت این بازدید افزود.

وی با اظهار امیدواری جهت تداوم این قبیل برنامه ها یادآور شد: در صدد هستیم که خانواده های بیشتری را برای این بازدید ثبت نام کنیم و امیدوارم با اطلاع رسانی مناسب در سال جدید شاهد حضور پر رنگ این خانواده ها در منطقه باشیم.
فرخشاهی افزود: بازدید از سایت های پنجگانه منطقه ویژه اطلاعات جامع، کاربردی و مفیدی جهت شناخت این خانواده ها از این تاسیسات عظیم در اختیار آنها گذاشت.

تشریفات یک برنامه روابط عمومی چیست ؟

 تشریفات در روابط عمومی

  اشاره چلیک نیوز / وجود مناسبت های اجتماعی فراوان در تقویم ایران و همایش ها و سمینارها ی مختلف اداری و علمی و فرهنگی و همچنین مراسم های کلنگ زنی و راه اندازی پروژه ها کار روابط عمومی های ایران و به ویژه صنعت نفت را دو چندان کرده است .گرچه به لحاظ سازمانی سازوکار مناسب این فعالیتها هنوز در روابط عمومی های نفت دیده نشده است اما باری است که امروز بر دوش روابط عمومی هاست .

اینکه برای یک مراسم  یا سفر یک مقام مهم و یا حتی یک جلسه و یا یک همایش بین المللی چه تشریفاتی داشته باشیم  موضوع مهمی است که در مقاله زیر تقدیم شما می شود:


 فرآیند تشریفات به طور كلی پنج مرحله دارد :

 ۱)استقبال
۲)حمل ونقل
۳) اسكان
۴) پذیرایی
۵) بدرقه
افرادی كه با تشریفات سر وكار دارند بایستی در طول این فرآیند به « ارتباط مفید و مؤثر » برای ایجاد ، حفظ و تداوم اعتبار و خوشنامی سازمان بیندیشند و در این جهت به فعالیت بپردازند. روسای قطار نیز با برنامه‌ریزی قبلی لازم است گام به گام برنامه‌ها را كنترل كنند و چنانچه تغییراتی در برنامه‌ها ایجاد شد اصول ارتباطی واطلاع رسانی را فراموش نكنند.


۱) استقبال مأمور تشریفات موظف است راهنمای میهمانان مؤسسه‌ باشد پس بایستی طوری رفتار كند كه از لحظه ورود میهمانان احساس امنیت عمومی و آسایش و آرامش كنند زیرا اوّل دیدار و یا اولین‌ دیدار خیلی‌ مهم است.
آدم‌ها با دیدن ، قضاوت می‌كنند و یا قضاوت خود را تغییر می‌دهند و به اصطلاح دیدن خیلی متفاوت است با شنیدن لذا بایستی در طرز لباس پوشیدن ، روش صحبت كردن و انتخاب مستقبلین و افراد همپایه و همطراز میهمانان دقت و جدیّت كنند. نزدیك درب ورودی سالن به تك تك میهمانان خوشآمد بگویید و به میهمانان گل بدهید و احوالپرسی كنید.

 
۲) حمل و نقل
انتخاب وسیله ، انتخاب همراهان ، انتخاب مسیر ، جابجایی میهمانان و بار و توشه آنان و همراهان از نكات مهم حمل ونقل تشریفات است.
یكی از نكات مهم در این زمینه این است كه وسایل نقلیه بایستی حتما بررسی شده باشند كه بنزین كافی دارند و از نظر سلامتی مشكلی ندارند.
درب ماشین را برای میهمانان باز كنید و متوجه باشید كسی از همراهان جا نماند.

 
۳) اسكان
در قدیم پیك نامه‌رسان امنیت داشت و سواركار نامه‌رسان ایمن بود اكنون نیز بایستی مكان اسكان میهمانان از یك صندلی كه بایستی سالم باشد تا اتاق هتلی كه برای او در نظر گرفته می شود بایستی امنیت نشستن و برخاستن داشته باشد سیستمهای گرمایش و سرمایش ، روشنایی و صوتی بایستی سالم باشند تا میهمانان در هنگام نشستن احساس آرامش كنند. محیط بایستی از نظر نور ، حرارت ، راحتی ، صدا و تابلوهای راهنما تنظیم شده باشد.
دقت كنید در محل نشستن افراد میز و صندلی ، میكروفن و ضبط صوت و نور و یادداشت و خودكار ، آب، زیرسیگاری ، تلفن و امكانات ارتباطی ، پرچم و دیگر موارد بررسی شده‌باشد صندلی مزاحم موجود نباشد هوای تازه باشد و محوطه بیرون نمای خوبی داشته باشد.
برای جلسات بایستی آداب میز ، آداب میزبانی و آداب میهمانی را رعایت كنید و دقت كنید كه « محیط بر روش و نتایج مذاكره تأثیر می‌گذارد» .
تزئین و گل‌آرایی مكان نیز مهم است و توجه به آن بخصوص از نظر رنگ و تنوع برای احساس آرامش مفید به نظر می‌رسد پس به طراحی محل دقت كنید و در تزئینات از هنر بهره‌ گیرید.


۴) پذیرایی یك پذیرایی مختصر به منظور آشنایی میهمانان و میزبانان در ابتدای ورود انجام بگیرد.
چای ، قهوه ، آب ، آب معدنی ، شیرینی ، شربت ، میوه ، نوشابه ، موزیك مناسب در زمان استراحت ، هدایا، شام و نهار جزء پذیرایی است كه بایستی در بهداشت آن دقت بسیاری انجام گیرد.


۵) بدرقه
هنگام بدرقه كنار در خروج بایستید و خداحافظی كنید و یادگاری و یادبود بدهید چنانچه اخذ ویزا ، تهیه بلیت ، گذرنامه ، مجوز خروج با مشكل روبروست قبل از خداحافظی مشكل را حل كنید و حكم مأموریت را پیگیری كنید. همانطور كه در استقبال تبسم بر لب داشتید در بدرقه هم آداب تشریفات را رعایت كنید.


● جدول مراحل تشریفاتالف ) استقبال
ـ استفاده‌ از مستقبل همپایه وهمطراز میهمان‌ ورعایت احترام‌ رسمی‌توسط میهمانداران
ـ سلام و احوالپرسی و اعلام برنامه
ـ خدمات ورود و خدمات گمركی
ـ امور خبری و اطلاع رسانی


ب) حمل ونقل ـ انتخاب وسیله نقلیه ( سالم‌ بودن ماشین ، نوع ماشین، بنزین داشتن و … )
ـ انتخاب همراهان ( راننده ، همراه ، محافظ و … )
ـ انتخاب مسیر ( بررسی ترافیكی ، هماهنگی با پلیس ، زیبایی مسیر و … )
ـ حمل بار و توشه میهمانان و همرا هان و …


ج) اسكان ـ بررسی امكانات موجود برای استراحت
ـ بررسی ایمنی امكانات موجود
ـ شرایط فیزیكی و محیطی محل اسكان
ـ بهداشت ، نظافت و پاكیزگی محل اسكان
ـ نور ، رنگ و وسعت و اندازه مكان و …


د) پذیرایی ـ نوشیدنی از جمله آب، شربت ، آب معدنی و …
ـ خوردنی از جمله میوه ، شیرینی ، شام و نهار و صبحانه و …
ـ امكانات ارتباطی و سمعی و بصری از جمله فاكس ، تلفن و …
ـ سبد فرهنگی ( نشریات ، كتب ، بروشورها و برنامه‌های مراسم و …)
ـ هدایای فرهنگی از جمله عكس ها و فیلم‌های مراسم و …


هـ) بدرقه ـ انجام خدمات خروج و گمركی
ـ تهیه ویزا ، بلیت ، گذرنامه ، تمدید ویزای اقامت و …
- همراهی و مشایعت و خداحافظی
ـ یادگاری و یادبود خاطره انگیز

                                                                                    منبع :بانک مقالات ارتباطات اجتماعی

اولين لينك چليك نيوز

چليك نيوز به روابط عمومي الكترونيك لينك شد

قطعا غير از اين هم انتظار نيست. وقتي وارد فضاي مجازي بشوي طبيعي است كه به سراغت بيايند.اين اتفاق امروز صبح براي چليك نيوز به وقوع پيوست. آقاي بايرامي جانشين دبير همايش الكترونيك  با من تماس گرفت. وقتي خبر چليك نيوز را به او دادم خوشحال شد و وبلاگ ام را به وبلاگ روابط عمومي الكترونيك پيوند داد. من پيوند اين دو وبلاگ را به فال نيك مي گيرم و آرزو مي كنم روزي چليك نيوز در جايگاه واقعي خود به گفتمان مسايل روابط عمومي نفت بپردازد.

اگر ميخواهيد چليك نيوز را در روابط عمومي الكترونيك ببينيد به  بخش پيوندهاي چليك نيوز ( روابط عمومي الكترونيك ) مراجعه فرماييد.

انواع روابط‌ عمومي

 روابط‌عمومي توجيه ‌گر، تبيين‌ گر و تحليل ‌گر

(علی میر سعید قاضی )


انواع روابط‌عمومي، روابط‌عمومي توجيه‌گر، تبيين‌گر و تحليل‌گر روابط‌عمومي را مي‌توان از نظر معيار اثرگذاري و سودمندي و ميزان كارآيي و مفيدبودن وياري‌رساني به مديريت و سازمان و تسريع تسهيل و درجهت اهداف آن و اجراي برنامه‌ها به روابط‌عمومي توجيه‌گر، روابط‌عمومي تبيين‌گر و روابط‌عمومي تحليل‌گر طبقه‌بندي كرد. در فضاي اجتماعي و فرهنگي مناسب، فرهنگ مديريتي مطلوب و مبتني بر شايسته‌سالاري و به شرط متخصص بودن و كارشناس بودن مدير بخش روابط‌عمومي امكان توليد روابط‌عمومي تحليل‌گر فراهم مي‌شود.
 
روابط‌عمومي تحليل‌گر يك روابط‌عمومي كارآمد است

اين روابط‌عمومي باتوجه به فلسفه وجودي سازمان، اهداف اصلي و فرعي آن و امور حركت مي‌كند. روابط‌عمومي تحليل‌گر داراي برنامه ادواري منظم – روزانه، هفتگي، ماهيانه، فصلي و سالانه است. براي روبرويي با بحران‌ها و چالش‌ها كه ناگهان و خارج از اراده حادث مي‌شود داراي طرحهاي معين است. اين نوع روابط‌عمومي براي بهره‌گيري از فرصت‌هاي مناسب كه پيش مي‌آيد نيز داراي طرحهاي بهره‌گيري و بهره‌برداري است در يك جمع‌بندي مي‌توان گفت كه روابط‌عمومي تحليل‌گر يك روابط‌عمومي علمي، سيستماتيك، فعال، نوآور، قابل انعطاف و اثرگذار است كه به مقام مشاور مديريت ارتقا مي‌يابد و سازمان را در دستيابي به اهدافش ياري مي‌نمايد و در تهيه و تدوين سياست‌ها و خط‌ مشي‌هاي سازمان سهيم و شريك است.

 روابط‌ عمومي توجيه‌گر نقطه مقابل روابط‌ عمومي تحليل‌گر

همچنانكه پيشتر بيان شد در فضاي نامناسب سياسي، اجتماعي و فرهنگي و باوجود مديران و فرهنگ مديريتي نامساعد و پايين بودن دانش تخصصي مدير واحد روابط‌عمومي، نوعي پديدار مي‌شود كه به آن روابط‌عمومي توجيه‌گر مي‌نامند. اين نوع روابط‌عمومي يك مشاطه‌گر بزك‌كننده و توجيه‌گر است كه بيشتر شايسته تبليغات‌چي با معني منفي كلمه است. اين روابط‌عمومي فاقد برنامه‌ريزي ادواري و مدون است كه به صورت منفعل به دنبال حوادث و رويدادها مي‌دود و با منطقي سطحي و استدلالهايي غيرقابل باور و با غوغاسالاري و فعاليت‌هاي ارتباطي پرخرج و عمدتا پر هزينه و پر زرق وبرق سعي در توجيه رويدادها، اقدامات و تصميمات مديران سازمان دارد.

روابط‌ عمومي تبيين‌گر سطحي محافظه‌كار

در فاصله بين اين دو روابط‌عمومي، روابط‌عمومي تبيين‌گر وجوددارد، كه در خوشبينانه‌ترين شكل آن تنها به اعلام و بيان رويدادها و گزارش و تشريح اقدامات سازمان مي‌پردازد.اين نوع روابط‌عمومي اگر داراي برنامه مدون ادواري روابط‌عمومي هم باشد، اين برنامه‌ها فاقد انطعاف، نوع‌آوري، جذابيت و اثربخشي است. روابط‌عمومي تبيين‌گر يك روابط‌عمومي سطحي محافظه‌كار با لحني كليشه‌اي، تكراري و قالبي است. يكي از عوامل موثر براي گذار از روابط‌عمومي توجيه‌گر به روابط‌عمومي تحليل‌گر، وجود انجمن‌هاي حرفه‌اي و تخصصي فعال و پرتحرك است.

 

ادامه نوشته

حضور فعال نفتی ها در نمایشگاه نفت بوشهر


حضور فعال نفتی ها در نمایشگاه نفت بوشهر
سرپرست روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از حضور فعال این مجتمع گازی در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر خبر داد.شمس‌الله شیردل در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، اظهار داشت:

نخستین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر با حضور بیش از 50 شرکت فعال تابعه وزارت نفت و فعال در حوزه صنعت نفت کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر برگزار شد و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این نمایشگاه حضور فعالی داشت.وی در ارتباط با مشخصات این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه در یک‌هزار و 500 متر مربع مساحت و 60 غرفه با حضور شرکت‌های فعال نفتی از سراسر کشور برپا شده است.سرپرست روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: معرفی دستاوردهای تحقیقاتی محققان و پژوهشگران و شناسایی چالش‌های پیش روی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و حضور فعال متخصصان و کارشناسان به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای روز دنیا در این صنعت عظیم در استان بوشهر، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.شیردل تصریح کرد: بیش از 50 شرکت فعال در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد 15 شرکت تابعه وزارت نفت است.وی در ارتباط با شرکت‌کنندگان این نمایشگاه گفت: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی, سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت پترو پارس، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت پایانه‌های نفتی ایران، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، پالایشگاه فجر جم، پتروشیمی جم، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، منطقه 10 عملیات انتقال گاز، پتروشیمی کاویان و باختر و پتروشیمی برزویه از جمله شرکت‌هایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند‌.شیردل در ادامه از برگزاری برنامه‌های مختلف در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: در این نمایشگاه علاوه بر به نمایش گذاشتن توانمندی‌های شرکت‌های مختلف، چند برنامه مختلف آموزشی نیز برگزار شده است.وی اضافه کرد: کارگاه آموزش نخستین نمایشگاه تخصصی بازرسی فنی، ایمنی و حفاظت محیط زیست و تجهیزات وابسته از جمله برنامه‌های ارزشمندی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار ‌شد‌.